torsdag 25 januari 2018

Den här bloggen har varit vilande så länge så det var riktigt roligt när jag fann den igen,  den hade förfallit i total glömska och lusten för att skriva har inte funnits på väldigt länge! Vet inte om jag kommer fortsätta skriva men denna förmiddag i januari skriver jag ändå några rader.

Kanske jag skall låta er följa med på resan med renovering av lägenheten på Kreta ja varför inte, jag har förmånen att få vara med på en renoveringsresa i Heraklion i stadsdelen Kaminia ett lugnt och härligt område där min (man) har köpt en lägenhet efter många turer.

Jag packade min väska för att åka till Kreta och Heraklion över nyårshelgen och var i spänd förväntan över vad som skulle hända och hur mycket vi skulle arbeta. Men dessvärre blev jag sjuk och låg mest i en säng uppvärmd med värmedyna i en förövrigt svinkall lägenhet och tyckte mest synd om mig själv och ville hem till Sverige igen. Nåväl, efter att jag kom hem i början av januari har jag fått ständiga rapporter över hur arbetet går i lägenheten.

Vi skall riva väggar flytta kök, bygga upp nytt kök, riva tak, bygga om badrum, byta ut fönster, lägga nytt golv och måla väggar ja så kommer det säkert till en hel del annat under vägens gång....Här kommer lite bilder på hur lägenheten såg ut när vi var där för fösta gången tillsammans. Jag hade inte fått några bilder eftersom S tyckte att jag säkert skulle bli orolig för skicket den var i men jag såg direkt möjligheterna som tur var även om skicket var katastrofalt.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar